LAVORIAMO INSIEME PER UN OBIETTIVO COMUNE,
PER RAGGIUNGERE RISULTATI NON COMUNI.
What kind of collaboration can there be between Interlife and a Company?
CO-BRENDING
A marketing strategy which associates the company brand with that of Interlife to communicate the company’s social responsibility, permanently, on the occasion of a particular campaign or for the promotion of a specific company product associated with an Interlife project
MATCHING GIFT
& Team building
An activity for the direct involvement of employees, through fundraising.
The Company will commit itself to double (treble or otherwise) every donation made by its employees until all the funds required to finance the project have been raised.
The initiative can be extended to suppliers and clients
PAYROLL GIVING
In order to involve its employees, the Company may request them to allocate a small percentage of their wages to the project sponsored by the Company to strengthen its commitment.
COMUNICAZIONE
above the line
Dissemination of the partnership through means of communication
(television, radio, press) and digitally with ad hoc joint planning.
Authorisation to mention the cooperation with Interlife
in its Company website and in the company marketing documentation.
The deduction for charitable donations to Third sector organisations is up to 10% of total declared income.
Total company income
10% of total declared income is deductible
90% of total company income
COSA PUO' FARE UN'AZIENDA
Per i progetti di Interlife?
Può avviare con Interlife attività congiunte per progetti sociali, tra cui piani CSR (Corporate Social Responsibility), TBL (Triple Bottom Line), ESG (Environmental, Social and governance), SBSC (Sustainable balance scorecard), Social Licence, SRI (Socially responsible Investing), Benefit Corporation e la sua declinazione italiana della societa’ benefit), scrivendoci a info@interlife.it o contattandoci al numero verde 800 964 062.
PER LE AZIENDE
Deducibilità fiscale
The deduction for charitable donations to Third sector organisations is up to 10% of total declared income.
If the deduction is larger than the total declared income reduced by all its deductions, the excess amount can be deducted from the total declared income of subsequent fiscal periods, but not beyond the fourth, until the amount is reached.
COSA POSSONO FARE I PROGETTI DI INTERLIFE
Per un'azienda
Possono dare VALORE AGGIUNTO, creando un legame concreto tra la propria mission e i valori e la causa di Interlife e accrescendo lo spirito di collaborazione e il senso di identità aziendale tra i dipendenti.
I DIPENDENTI E I CONSUMATORI PREFERISCONO SEMPRE PIÙ AZIENDE SOCIALMENTE RESPONSABILI
La responsabilità sociale come driver di acquisto
Percentuale dei consumatori che preferiscono acquistare in aziende socialmente responsabili
Percentuale dei dipendenti che preferiscono lavorare in aziende socialmente responsabili
Percentuale dei consumatori disposti a pagare di più per prodotti e servizi di aziende socialmente responsabili
Fonte dei dati italiani: Ricerca IPSOS "La CSR vista da opinione pubblica e imprese", 2015.
Fonte dei dati europei: Nielsen Global Survey "Doing well, by doing good", 2014.
I NOSTRI PARTNER
Si fidano di noi
LA TUA AZIENDA VUOLE FAR PARTE DEL CAMBIAMENTO?
Contattaci
Per informazioni su iniziative congiunte di Corporate Social Responsabilities e attività di co-branding,
potete scriverci a info@interlife.it o chiamarci al numero verde 800 964 062.